Drawing3d documented Class Library

Solid Properties

The properties of the Solid class are listed below. For a complete list of Solid class members, see the Solid Members topic.

Public Instance Properties

Base (inherited from Entity) Base is an other aspect of Transformation. She is given from Transformation by the conversion with toBase For some it is easier to work with a base as with a transformation. It is also easier to imagine it as a base. All coordinates, used in the drawmethod of the entity are taken relative to this base.
Count (inherited from MNComponent) Returns the count of children
EdgeList Enthält die Kanten des Solids. Kanten sind vom Typ Edge. Es gibt zu jeder "physikalischen" Kante eines Soldis zwei Kanten vom Typ Edge. Für zwei Punkte A und B gibt es eine Kante von A nach B und eine von B nach A
FaceList Besteht aus Oberflächen, die das Solid begrenzen: Faces. Diese Faces bestimmen die Geometrie und die Topologie ( im Fall Model = Solid) des Körpers.
Global (inherited from Entity) Get a transformation to global coordinates. The transformation of all ancestors of an entity will be multiplyed and returned.
Item (inherited from MNComponent) The default indexer retrieves and sets MNComponents
Name (inherited from MNComponent) Name of the component.
PaintChildren (inherited from Entity) If PaintChildren is true, all children will be drawn. The default value is true.
Parent (inherited from MNComponent) Sets or gets the parent of the component and looks for the correct and unique name.
See also GenerateNames, setParent
SmoothAngle Wenn zwei oberflächen aneinanderstoßen, so kann es sein, dass an den Kanten ein kleiner ( ungewollter) Unterschied der Oberflächen normalen ist. Bei der Ausgabe in einer Device ergeben sich dann "harte" Kanten. Um dies zu verhindern kann man einen Smoothangle setzen. Ist der Unterschied der Normalenrichtungen kleiner als der Smoothangle, so werden die die Normalen bei der Ausgabe so angepasst, dass der Übergang weich ist. Standard ist 0.01.
Tag (inherited from MNComponent) A free programmable property, which is not stored in a file.
Transformation (inherited from Entity) Every Entity has a transformation which is called in the Paint-method. This transformation is also valid for a child and a child's child and so on.
VertexList Enthält alle Eckpunkte eines Körpers. Die Koordinaten zweier verschiedener Punkte sind im Allgemeinen gleich, aber es kann durchaus vorkommen, dass sie übereinstimmen.
Die Punkte sind Klassen vom Typ Vertex3d.
Visible (inherited from Entity) If Visible = true the the entity will be drawn. Default is true

See Also

Solid Class | Drawing3d.Solids Namespace | Surface | Surface